Książki na temat Holocaustu

Twój koszyk jest pusty.

Przejdź do głównej treści »

U podstaw pedagogiki pamięci Auschwitz i Holokaustu - Agata Czajkowska, Piotr Trojański

U podstaw pedagogiki pamięci Auschwitz i Holokaustu - Agata Czajkowska, Piotr Trojański

Oceń ten produkt jako pierwszy

Dostępność: W magazynie

40,00 zł
LUB

Krótki opis

„U podstaw pedagogiki pamięci Auschwitz i Holokaustu” to zbiór artykułów autorstwa polskich badaczy zajmujących się szeroko rozumianą edukacją prowadzoną bezpośrednio w miejscach pamięci, ale także poza nimi (szkoły, uniwersytety).

U podstaw pedagogiki pamięci Auschwitz i Holokaustu - Agata Czajkowska, Piotr Trojański

Kliknij na obrazek aby obejrzeć pełną wersję

Zmniejsz
Powiększ

Więcej widoków

Szczegóły

„U podstaw pedagogiki pamięci Auschwitz i Holokaustu” to zbiór artykułów autorstwa polskich badaczy zajmujących się szeroko rozumianą edukacją prowadzoną bezpośrednio w miejscach pamięci, ale także poza nimi (szkoły, uniwersytety).

W pierwszej części został zarysowany problem pedagogiki pamięci jako subdyscypliny naukowej. Autorzy w swoich rozprawach analizują wątek pamięci z perspektywy pedagogicznej (Agata Czajkowska, Aleksandra Boroń) i filozoficznej (Maciej Bugajewski).

W drugiej części książki znajdujemy rozważania na temat teorii i praktyki edukacyjnej. Dwa pierwsze artykuły wprowadzają w zagadnienie archiwistyki społecznej, prezentując je z perspektywy dwóch ważnych dla pedagogiki pamięci instytucji: Muzeum Auschwitz i Ośrodka „Karta”(Maria Martyniak, Zbigniew Gluza). Z kolei dwa ostatnie to głosy praktyków, którzy dzielą się doświadczeniami i refleksjami związanymi z edukacją w miejscu pamięci (Marta Kubiszyn, Joanna Mieszczyńska).

W trzeciej części książki, poświęconej metodom i przykładom badań nad pamięcią, znajduje się syntetyczne opracowanie przybliżające różnorodność perspektyw w badaniach nad pamięcią (Magda Karkowska). Ilustracją dla tego opracowania są dwa kolejne teksty – prezentujące odpowiednio: podejście jakościowe – w którym Autorki analizują kontekst wspomnień obozowych sięgając do tradycji orientacji hermeneutycznej (Agata Czajkowska, Agnieszka Majewska-Siwek) i podejście ilościowe – w którym zaprezentowano wyniki badań społecznych dotyczących oddziaływania wizyty w Miejscu Pamięci na percepcję młodzieży (Katarzyna Stec).

Teksty znajdujące się w ostatniej, czwartej części, nawiązują do nieoczywistej problematyki literatury dziecięcej poświęconej Zagładzie (Małgorzata Wójcik-Dudek), a także kategorii postpamięci unaoczniającej się poprzez różne formy wypowiedzi – esej, wiersz, wykład, gest twórczy – składające się na proces formowania tożsamości (Ewa Goczał). Zapraszają Czytelnika do podróży pedagogicznej „w dialogu” i „poprzez dialog” – niosąc jednocześnie możliwość wejrzenia w przeszłość – akcentując przy tym bodaj najważniejszą i najbardziej oczywistą cechę pamięci, niezależną od czasu ani miejsca – mianowicie jej ambiwalentność (Michał Paluch). Różnorodność tematów poruszonych w książce skłania do refleksji nad zmieniającą się formułą nauczania o pamięci, może też być zachętą i inspiracją do realizacji nowych projektów pedagogicznych z dziedziny historii, literatury czy filozofii.

Informacje dodatkowe

Tytuł U podstaw pedagogiki pamięci Auschwitz i Holokaustu
Autor Nie
Wydawca Nie
ISBN Nie
Rok wydania Nie
Okładka Nie
Inne języki Nie
Szerokość Nie
Wysokość Nie
Informacje dodatkowe Nie

Tagi produktu

Użyj spacji aby rozdzielić tagi, apostrofów (') aby wpisać frazy.